تسلا دو نفر را با خلبان خودکار کشت. آیا راننده مقصر است؟

[ad_1]

در 29 دسامبر 2019، هوندا سیویک در تقاطع بلوار آرتزیا و خیابان ورمونت در گاردنا توقف کرد. کمی بعد از نیمه شب بود. چراغ راهنمایی سبز بود.

هنگامی که خودرو از تقاطع عبور کرد، خلبان خودکار تسلا مدل S 2016 از بزرگراه منحرف شد، از چراغ قرمز عبور کرد و با یک سیویک تصادف کرد. راننده مدنی ژیلبرتو آلکازار لوپز و مسافرش ماریا گوادالوپ نیوس لوپز بلافاصله کشته شدند.

نزدیک به دو سال بعد، دادستان لس آنجلس دو اتهام قتل عمد را علیه راننده تسلا، کوین جورج عزیز ریاد 27 ساله مطرح کردند. کارشناسان بر این باورند که این اولین تعقیب کیفری در ایالات متحده است که یک راننده متهم به ایجاد مرگ با استفاده از سیستم کمک راننده نیمه خودکار است.

به این ترتیب، این مورد سنگ بنای دنیای گیج کننده رانندگی خودکار است.

آلن کورنهاوزر، مدیر برنامه خودروهای خودران در دانشگاه پرینستون می گوید: «این یک زنگ بیدارباش برای رانندگان است. قطعاً باعث می‌شود که ما ناگهان از استفاده از این چیزها راضی نباشیم تا فراموش کنیم که ما مسئول هستیم – نه تنها برای ایمنی خود، بلکه برای ایمنی دیگران. ”

کورنهاوزر گفت، در حالی که قابلیت‌های خودکار برای کمک به رانندگان طراحی شده‌اند، سیستم‌هایی با نام‌هایی مانند Autopilot، SuperCruise و ProPilot می‌توانند مشتریان را به این باور برسانند که خودروها توانایی بسیار بیشتری نسبت به آنچه که هستند، دارند.

با این حال، حتی زمانی که خودروهای کاملاً خودمختار در جاده‌های عمومی آزمایش می‌شوند، خودروسازان، شرکت‌های فناوری، سازمان‌های استاندارد مهندسی، تنظیم‌کننده‌ها و قانون‌گذاران نتوانسته‌اند به مردم – و در برخی موارد به یکدیگر – توضیح دهند که چه تفاوت‌های فنی وجود دارد یا چه کسی مشمول قانون است. مسئولیت زمانی که افراد مجروح یا کشته می شوند.

ریاض، راننده لیموزین، خود را بی گناه دانست و در حالی که پرونده در جریان است، به قید وثیقه آزاد شد. وکیل او روز سه شنبه به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

کورنهاوزر گفت: اگر ریاد مقصر شناخته شود، برای هرکسی که یکی از این وسایل نقلیه را داشته باشد، لرز خواهد کرد و متوجه خواهد شد: “هی، من مسئول هستم.” دقیقاً مانند زمانی که با شورت 1955 رانندگی کردم – من مسئول اطمینان از ماندن آن بین خطوط سفید هستم.

پس از تصادف مرگبار در گاردنا، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه تحقیقاتی را در مورد این تصادف آغاز کرده است تا بفهمد چه مشکلی رخ داده است. اگرچه در اسناد دادگاه ثبت شده در لس آنجلس هیچ نامی به نام خلبان خودکار ذکر نشده است، انتظار می رود آژانس به زودی یافته هایی را منتشر کند که نشان می دهد این فناوری درگیر بوده است.

رژه چنین کاوشگرهایی در سال‌های آینده همچنان ایمنی و قابلیت اطمینان ویژگی‌های رانندگی خودکار را زیر سوال می‌برد، از جمله تحقیقات گسترده‌تر در مورد ۷۶۵۰۰۰ وسیله نقلیه تسلا که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ ساخته شده‌اند.

سال گذشته، NHTSA ده‌ها شرکت خودروسازی و فناوری را مأمور کرد تا داده‌های تصادف خودروهای خودکار را برای نظارت بهتر بر ایمنی آنها گزارش کنند.

این آژانس گفت که هیچ وسیله نقلیه تجاری در بازار امروز نمی تواند به طور کامل رانده شود. عملکرد اتوپایلوت تسلا به عنوان خودکار بودن وسیله نقلیه “سطح 2” طبقه بندی می شود، به این معنی که وسیله نقلیه می تواند فرمان و شتاب را کنترل کند، اما شخصی که در صندلی راننده است می تواند هر زمان که بخواهد کنترل را در دست بگیرد.

“آیا این یک [Level 2] یکی از سخنگویان NHTSA گفت: سیستم رانندگی خودکار روشن یا خاموش است، هر وسیله نقلیه موجود نیاز به کنترل راننده همیشه دارد و تمام قوانین ایالتی راننده انسانی را مسئول عملکرد وسایل نقلیه خود می داند. “برخی از ویژگی های پیشرفته کمک رانندگی می توانند با کمک به رانندگان در جلوگیری از تصادفات و کاهش شدت تصادفات، ایمنی را ارتقا دهند، اما مانند تمام فناوری ها و تجهیزات وسایل نقلیه موتوری، رانندگان باید به درستی و مسئولانه از آنها استفاده کنند.

نتیجه این پرونده می تواند سابقه ای برای صنعتی ایجاد کند که در گوشه ای از فناوری های پیشرفته کار نمی کند و یک خطای انسانی بزرگ است.

برایانت واکر اسمیت، استاد دانشگاه کارولینای جنوبی و کارشناس قانون وسایل نقلیه موتوری خودکار، گفت که در حالی که شرکت ها به طور معمول با مسئولیت مدنی مواجه هستند، “به ندرت با مسئولیت کیفری برای تصمیمات طراحی مواجه می شوند.”

با این حال، اسمیت این ادعا را که رانندگان – و فقط رانندگان – مسئول یا کمتر از سطح 2 اتوماسیون هستند، رد می کند. به گفته وی، به عنوان مثال، اگر ایربگ یک خودروی سالم به طور ناگهانی منفجر شود و باعث تصادف شود، راننده مقصر نخواهد بود.

برعکس، اگر خودروساز خودروی خطرناکی را بفروشد، می‌توان آن را مسئول دانست. و حداقل در تئوری می توان آنها را تحت تعقیب قرار داد. با این حال، این یک چشم انداز نادر است، “او اشاره کرد که وقتی ایالت ایندیانا بیش از چهار دهه پیش فورد را به دلیل تصادف با مدل پینتو خود دنبال کرد، این شرکت توجیه شد.

سخنگوی تسلا، که دفتر روابط رسانه ای خود را منحل کرد، برای اظهار نظر در دسترس نبود.

بسیاری از کارشناسان حقوقی به وضوح می‌دانند که مسئولیت سیستم‌های سطح 2 به‌عنوان خلبان خودکار صرفاً بر عهده راننده است، نه شرکت‌هایی که فناوری‌هایی را ارائه می‌کنند که می‌تواند کاربران را به این باور برساند که ویژگی‌ها قدرتمندتر از آن‌ها هستند.

اما دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا با سردرگمی در مورد ویژگی خود فرمان کامل تسلا دست و پنجه نرم می کند، نسخه پیشرفته ای از خلبان خودکار که طراحی شده تا دقیقاً همان کاری را که نام می گوید انجام دهد: ارائه استقلال کامل تا جایی که اصلا وجود ندارد. نیاز به یک مرد برای رانندگی

اما در حالی که سایر توسعه دهندگان خودروهای خودران، مانند Waymo و Argo، از رانندگان تست آموزش دیده استفاده می کنند که از قوانین ایمنی سختگیرانه پیروی می کنند، تسلا آزمایشات خود را با استفاده از مشتریان خود انجام می دهد و از صاحبان خودرو ۱۲۰۰۰ دلار برای این امتیاز دریافت می کند.

و در حالی که سایر شرکت‌های فناوری مستقل ملزم به گزارش تصادفات و آسیب‌های سیستمیک به دپارتمان وسایل نقلیه موتوری تحت سیستم مجوز تست خود هستند، آژانس به تسلا اجازه می‌دهد از این مفاد چشم پوشی کند.

به دنبال فشار قانونگذاران دولتی به دلیل ویدیوهای ترسناک یوتیوب و توییتر که به عملکرد ضعیف خودرانندگی اشاره می‌کنند، DMV در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در حال «بازنگری» در موضع خود در مورد فناوری تسلا است.

این آژانس همچنین در حال بررسی است تا مشخص کند آیا تسلا قوانین دیگر DMV را با سیستم‌های خود مدیریت کامل خود نقض می‌کند یا خیر – سیستمی که شرکت‌ها را از بازاریابی مستقل خودروهای خود منع می‌کند در حالی که چنین نیستند.

این بررسی از هشت ماه پیش آغاز شد. DMV در ایمیلی به تایمز آن را “در حال انجام” توصیف کرد.

در میان سردرگمی‌ها در مورد خودروهای خودکار، آنچه کمتر ابری است، فجایع واقعی ناشی از تصادفات است.

در سال 2020، مقامات آریزونا اتهامات قتل از روی سهل انگاری را علیه راننده SUV Uber که در طول آزمایش قابلیت های کاملاً خودمختار یک عابر پیاده تصادف کرد و کشته شد، تشکیل داد. گفته می شود قربانی این برخورد، الین هرزبرگ، اولین مرگ بر اثر یک وسیله نقلیه خودران است.

در لس آنجلس، خانواده های لوپز و نیوس-لوپز علیه ریاض و تسلا شکایت کردند.

آرسن ساراپینیان، وکیل خانواده نیوز، روز سه‌شنبه گفت که آنها از نزدیک پرونده جنایی را دنبال می‌کنند و منتظر نتایج گزارش تحقیقات NHTSA هستند و امیدوارند عدالت برقرار شود.

اما ساراپیان گفت: “نه پرونده جنایی معلق و نه پرونده مدنی خانم نیوز یا آقای لوپز را باز نمی گرداند.”



[ad_2]

https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

خرید کتاب اورجینال پزشکی

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort fud crypter penetrasyon testiEv eşyası depolamaistanbul duşakabinanalsu tesisatçısıiçli köfte tarifipornhubyoupornsex geschichtenbrazzershd pornomecidiyeköy escortmecidiyeköy escortsmm panelşehirlerarası evden eve nakliyat