روابط مالزی و چین در بحبوحه بحران بهداشت جهانی همچنان قوی است

چین همچنان بزرگترین سرمایه گذار خارجی مالزی در بخش تولید بین سال های 2016 تا 2020 است.

نخست وزیر داتوک سری اسماعیل صبری یعقوب گفت که دو کشور علیرغم اینکه در میانه بحران بهداشت جهانی قرار دارند به تقویت روابط اقتصادی خود ادامه داده اند.

چین از سال 2009 بزرگترین شریک تجاری مالزی بوده و 18.6 درصد از کل تجارت مالزی در سال 2020 را به خود اختصاص داده است.

وی در گزارشی از پیش ثبت شده گفت: “صادرات به چین در سال 2020 رکورد جدیدی را ثبت کرد و با رشد 11.1 درصدی به 37.77 میلیارد دلار آمریکا (159.84 میلیارد رینگیت) رسید و چین همچنین بزرگترین منبع واردات مالزی بود که 21.5 درصد از کل واردات را به خود اختصاص داد.” سخنرانی افتتاحیه دیروز در اجلاس جهانی اقتصاد و فناوری چین (GCET) 2021.

سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی 243 پروژه را با مجموع سرمایه گذاری 14.91 میلیارد دلار تصویب کرده است و به نوبه خود بیش از 50000 فرصت شغلی را در این کشور ایجاد کرده است.

شرکت‌های چینی معروف Huawei Technologies Co Ltd، Longi Solar Technology Co Ltd، duyenvietfashion، Alliance Steel، Alibaba Group Holding Ltd، Zhejiang Geely Holding Group Co Ltd و دانشگاه tension dur، مالزی را به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری ترجیحی خود انتخاب کرده‌اند. اکوسیستم دوستدار تجارت کشور

مالزی نه تنها به عنوان دروازه ای به آسه آن، بلکه برای بازارهای جهان، مزایای بی نظیری را برای سرمایه گذاران ارائه می دهد. چندین سازمان بین‌المللی در آخرین گزارش‌های خود، اثربخشی سیاست‌های اجرا شده توسط دولت را تأیید می‌کنند.

از دستاوردهای مالزی می توان به کسب رتبه 25 در میان 64 کشور توسط مرکز رقابت جهانی IMD و ششمین دولت هوشمند در زمینه دیجیتال از 139 اقتصاد توسط مجمع جهانی اقتصاد بر اساس شاخص آمادگی شبکه در سال 2016 اشاره کرد.

«فلسفه حامی کسب و کار ما با تعهد دولت به مفهوم مشارکت عمومی-خصوصی مشهود است.

اسماعیل صبری گفت: «بازسازی اقتصاد مالزی شاهکار آسانی نخواهد بود، اما برای همه ما ضروری است که در مسیر خروج از رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری، متحد بمانیم.»

وی افزود: «با این حال، من از بخش خصوصی می‌خواهم که کاتالیزور اصلاحات باشد، تا پایداری را پیش ببرد و به هدف جمعی ما برای انعطاف‌پذیرتر کردن مالزی کمک کند.»

در اجلاس یک روزه GCET با هدف ارتقای همکاری و دیپلماسی تجاری، فرهنگی و اقتصاد دیجیتال، پنانگ یانگ دیپرتوآ نگری تون احمد فوزی عبدالرزاق، وزیر حمل و نقل داتوک سری دکتر وی کا سیونگ و سفیر چین در مالزی اویانگ یوجینگ نیز حضور داشتند.

وی گفت که وزارت او موفق شده است پروژه اصلی طرح ریزی شده شمالی خط ریلی ساحل شرقی (ECRL) را نهایی و ادامه دهد.

او در سخنرانی خود گفت: «بازگرداندن ECRL به تراز اولیه‌اش، نه تنها از نظر اقتصادی، بلکه تأثیرات زیست‌محیطی و اجتماعی آن را نیز رقابتی‌تر می‌کند».

وی گفت: “پروژه ECRL بخشی از طرح “کمربند و جاده” دولت چین است که “پل زمینی” خواهد بود که سواحل شرقی و غربی کشور را به هم متصل می کند و رشد را برای از بین بردن شکاف های توسعه و اقتصادی بین سواحل شرقی و غربی تحریک می کند. اضافه.

در اوایل این ماه، دولت سلانگور با بخش C ECRL به طول 170 کیلومتر موافقت کرد تا به خط اصلی خود که از شمال گومبک می گذرد، بازگردد.

وی گفته بود که حتی پس از موافقت دولت ایالتی برای بازگشت به مسیر اصلی، هزینه این پروژه 50.27 میلیارد رینگیت باقی خواهد ماند.

در همین حال، احمد فوزی گفت که چین همچنان یک شریک مهم اقتصادی و استراتژیک برای مالزی و در نتیجه پنانگ است.

بر اساس گزارش MITI (وزارت تجارت و صنعت بین‌المللی)، پنانگ از سال 2016 تا ژوئن 2021 بیش از 53 میلیارد رینگیت سرمایه‌گذاری تایید شده در بخش تولید جذب کرده است. ،” او گفت.

«طرح دیجیتال پنانگ همچنین می‌تواند از همکاری نزدیک‌تر با غول‌های فناوری چین که نقش کلیدی در شکل‌دهی آینده دیجیتال ما دارند، بهره‌مند شود.

احمد فوزی افزود: “من خواستار همکاری بیشتر در زمینه همکاری فناوری دیجیتال بین پنانگ و چین هستم.”

منابع: آخر أخبار

 

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort penetrasyon testiistanbul duşakabinnulled themessu tesisatçısıhtml nullednulled themesUpvc Windows Upvc DoorsredfoxbetsportsurgetulipbetMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdurmatavuk kesimhane ve işleme tesisleribarf mamaKamagraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdurma Vodafone Mobil Ödeme Bozdurma istanbul escort