نویسندگان از Joan Didion به عنوان یک تأثیر برجسته استقبال می کنند


زمانی که متیو اسپکتور تصمیم گرفت به طور جدی به عنوان دانش آموز دوم در کالج شروع به نوشتن کند، جوآن دیدیون در ذهن او بود.

اسپکتر که در اوایل دهه 1980 در چند بلوک خانه دیدیون در سانتا مونیکا بزرگ شد، همچنین می خواست درباره لس آنجلس بنویسد و متوجه شد که دیدیون نه تنها یک زمینه تاریخی ارائه می دهد – او بود بافت تاریخی

او گفت: “او مرا به 10 سال پیش برد زیرا مجبور شدم در مورد این مکان به روشی بنویسم که او انجام نمی دهد.”

کمی شبیه آنچه برخی از نویسندگان با ویلیام فاکنر دارند، وقتی نویسنده‌ای می‌آید و مکانی را با اصرار توصیف می‌کند، باید بفهمی چه لعنتی باید به آن مکالمه‌ای که هنوز گفته نشده اضافه کنی.»

دیدیون روز پنجشنبه پس از عوارض ناشی از بیماری پارکینسون در سن 87 سالگی در خانه خود در نیویورک درگذشت. اما هنوز متعلق به کالیفرنیا بود.

نویسندگان لس آنجلس از این خبر شوکه شدند، اما از زنی سپاسگزار بودند که مشاهدات تند و جملات شفافش به آنها الهام شد تا قلمی روی کاغذ بیاورند. برای بسیاری از کسانی که به تازگی وارد کالیفرنیا شده‌اند، یا به هنر نویسندگی یا هر دوی آن‌ها می‌آیند، دیدیون اولین نویسنده‌ای بود که دستان آن‌ها را گرفت، آغازگر و الهام‌بخش عالی برای ثبت یک حالت گیج‌کننده – فیزیکی، ذهنی و فرهنگی. حتی کسانی که بلافاصله به او مراجعه نکردند، در مورد او تصمیم گرفتند و بعداً به عظمت او اعتراف کردند.

دیدیون ۱۹ کتاب نوشت، از جمله رمان‌های «بازی در حالی که دروغ می‌گوید» و «کتاب دعای مشترک». دو مجموعه مقالات او از دهه 1960، خم شدن به سوی بیت لحم و آلبوم سفید، مطالعات متعارف انقلاب فرهنگی آمریکا در نظر گرفته می شود، در حالی که خاطرات او سال تفکر جادویی و شب های آبی خطوط غم را دوباره تعریف می کند.

شلی واگنر، سردبیر Didion در Knopf، او را «نظاره‌گر و شنونده‌ی درخشان، داستان‌نویس دانا و ظریف حال و آینده‌ی ما» نامید. او در گزارش های خود خشمگین و بی باک بود. نوشته او جاودانه و قدرتمند است و نثر او میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

شاید هیچ کجا این موضوع به اندازه گلدن استیت صادق نباشد، جایی که نویسندگان به دنبال تصویربرداری از اعماق و تفاوت های ظریف شهرهای وسیع آن مانند لس آنجلس هستند.

لیلا لالامی، مقاله‌نویس و نویسنده می‌گوید: «فکر می‌کنم این کتاب مرجعی در نوشتن درباره کالیفرنیا شد. مهم نیست که مردم چه احساسی نسبت به نوشتن آن دارند، شما نمی توانید در مورد کالیفرنیا بنویسید بدون اینکه کسی به شما بگوید: “آیا شما Joan Didion را خوانده اید؟”

لالامی کارهای دیدیون را به عنوان یک دانشجوی خارجی در لس آنجلس در اوایل دهه 1990 کشف کرد. به‌عنوان تازه‌واردی که در تلاش برای درک کالیفرنیا بود، مجموعه‌ای صادقانه از مقاله‌های دیدیون در سال 1968، خم شدن به سوی بیت لحم، به او توصیه شد. او به سرعت این را با بقیه نوشته های دیدیون در مورد ایالت دنبال کرد.

لعلمی گفت: «برای فردی مثل من که یک مهاجر است، واقعاً به من کمک کرد تا تاریخ سیاسی آن مکان را درک کنم.

برای Carribean Fragoza، مقالات دیدیون از دهه 1960 اولین مقاله‌ای بود که او خواند، «واقعاً تلاش می‌کرد تا فضای معنای اینجا بودن را به تصویر بکشد یا صمیمی کند».

فراگوسا که مجموعه داستان‌های کوتاه تحسین‌شده‌اش، Eat the Mouth That Feeds، اوایل امسال منتشر شد، گفت، دیدیون «یکی از اولین افرادی بود که به‌طور تصادفی با آن‌ها آشنا شدم».

اسکات بردفیلد، رمان‌نویس و منتقد به دیدیون نسبت می‌دهد که او از گرایش تبدیل کالیفرنیا به داستان پلیسی یا طنز تمسخرآمیز خلاص شد.

او گفت: “او کسی بود که در مورد کالیفرنیا برای کالیفرنیایی ها و مردم خارج از کالیفرنیا، همه در یک زمان نوشت.” او به ایالت کمک کرد تا به مکانی جدی برای یک نویسنده تبدیل شود.

تام لوتز، بنیانگذار لس آنجلس ریویو آو بوکز، گفت دیدیون “روزنامه نگاری را پر زرق و برق، خطرناک و شخصی کرد و ساحل غربی را به مکانی مرکزی برای درک کشور از اینکه به کجا می رویم (بیت لحم یا غیره) تبدیل کرد.”

دیوید ال. اولین، که گلچین سه جلدی دیدیون از کتابخانه آمریکا را ویرایش کرده است، ادغام مشخصه او از تاریخ شخصی و جمعی را بخشی کلیدی از میراث خود می داند.

او گفت: “او در مورد این رویدادهای فرهنگی بزرگتر یا تغییرات فرهنگی یا جنبش های فرهنگی می نویسد – همیشه از دیدگاه خودش، اما همیشه از حساسیت فردی خود به حساسیت جمعی گسترده تر نگاه می کند.”

ایاد اختر، نویسنده و رئیس PEN آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «دیدیون پیچیدگی‌ها و بحران‌های هویتی قرن بیستم را به تصویر کشید، اما هرگز در برابر دردناک، دشوار، پوچ، شوم نمی‌لرزید». “همه ما که این حرفه را انجام می دهیم بدهی بزرگی به او داریم.”

با الهام از سبک ظریف، محدود و برقی او، بسیاری تلاش کردند تا توصیفات تند او را از زمان و مکان تقلید کنند، اما همانطور که مری روزنبرگر، مدیر عامل انجمن نویسندگان در بیانیه ای گفت: “او اغلب تقلید می شد، اما به ندرت مطابقت می کرد.” .

نویسندگانی مانند دیوید کیپن قطعا تلاش کرده اند.

نویسنده مستقر در لس آنجلس و بنیانگذار Libros Schmibros در Boyle Heights گفت: “من هنوز هم در حال نوشتن تعداد زیادی از سکسکه های ثبت شده او، استخوان های مرغ هستم.” “من نمیتوانم کمک کنم. این جمله ای است که استخوان مرغی در گلویت گیر کرده است، چیزی که می شکند – بین خط تیره، کاما، هر چیز دیگری – و سپس برمی گردد تا تو را در دنده ها بکوبد.

مانند کیپن، استف چا تلاش کرد تا از ساختارهای دستوری دقیق دیدیون بیاموزد، حتی در ژانر تخیلی جنایی (اخیراً، خانه شما پرداخت خواهد کرد، که برنده جایزه کتاب لس آنجلس تایمز شد).

چا می‌گوید: «این روشی است که می‌توانید بدون اینکه احساس کنید چیزی را می‌دزدید، از آن استفاده کنید، زیرا این فقط یک تکنیک است.» او همچنین خاطرنشان کرد که ترجمه تجربه به ماهیت ارتباطی آن همیشه مختص نویسنده و منحصر به فرد خواهد بود.

بگذارید او برود همانطور که جوآن دیدیون دروغ می گوید

بگذارید او برود همانطور که جوآن دیدیون دروغ می گوید

(FSG Classics)

بردفیلد با اشاره به رمانی که در دهه 1970 دیدیون بازی می‌کند به‌عنوان قدرتمند است، گفت: «او پاراگراف‌های زیبا و واقعاً ساختارمند نوشت.

او گفت: «فکر می‌کردم این روشی عالی برای نوشتن درباره لس‌آنجلس است، زیرا جمع‌آوری داستان‌ها بسیار سخت است. «همه چیز خیلی از هم گسیخته و از هم گسسته است، اما او در این صحنه های کوچک قدرتمند، این صحنه های کوتاه، سخت و فشرده درباره آن می نویسد. به یاد دارم که کتاب واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داد.»

به عنوان یک نویسنده جوان، لالامی نحو دیدیون را مطالعه می کرد، کتاب ها را علامت گذاری می کرد و خطوط را در دفترچه ها کپی می کرد تا بفهمد دیدیون چگونه از اطلاعات استفاده می کرد – درست همانطور که دیدیون جوان زمانی داستان های کاملی از ارنست همینگوی نوشت تا سبک او را بیاموزد.

لالمی با خنده گفت: “با جوآن دیدیون، در هر صفحه روی چیزی تاکید می کنید، چون خیلی خوب است.”

لینل جورج نمی‌توانست زمانی را به خاطر بیاورد که نوشته دیدیون در زندگی‌اش نبود. این نویسنده ساکن لس آنجلس گفت: “این سرگرم کننده است. مثل این است که او همیشه برای من به عنوان یک خواننده در پس زمینه بوده است.”

او به خوبی به یاد می آورد که به نسخه فتوکپی شده مقاله سال 1966، برخی از رویاپردازان رویای طلایی به عنوان نویسنده جدید در هفته نامه لس آنجلس در اواسط دهه 20 خود، نشسته با نویسنده دیگری در هفته نامه که این مقاله را در دوره ای در کالج تدریس می کرد، نگاه می کرد.

جورج به یاد می‌آورد: «زمانی که روزنامه‌نگاران شروع به جداسازی آن کردند و به لایه‌های تاریخ، تاریخ شخصی و تاریخ منطقه و نحوه گزارش آن نگاه کردند، این گفتگو را درباره آن انجام دادیم.

جورج در حین کار بر روی داستان‌های طولانی در هفته‌نامه جایگزین، گاهی اوقات به سراغ نسخه‌های خود از «به سوی بیت‌لحم» یا «آلبوم سفید» می‌رفت. مرور کار دیدیون به او یادآوری کرد که “کوچک و بزرگ فکر کند” – به دنبال جزئیات کریستالی باشد و در عین حال داستان را برای خودش نگه دارد.

رکسانا رابینسون، نویسنده و زندگی نامه نویس، می گوید: «نوشته های او به قدری نیرومند و نیرومند است که برای نویسندگان، هر یک از آثار او مانند یک رویداد ملی بود.

او می‌گوید: «همانطور که مردم دقیقاً به یاد می‌آورند زمانی که مردم روی ماه فرود می‌آمدند، نویسندگان اولین باری را که آلبوم سفید را خواندند یا وارد منظره لخت و زیبای رمان او «بگذار برود» را به یاد می‌آورند. بخش هایی از کار دیدیون در ذهن ما سوخته است.

برای دیگران، فروش آثار دیدیون در ابتدا دشوار بود.

“بیگانگی، نثر سرد و بی عاطفه” او برای نویسنده و ویراستار سوفیا استوارت به عنوان دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا برکلی چالشی بود، زمانی که – پس از فهمیدن اینکه دیدیون فارغ التحصیل برکلی است – تعداد انگشت شماری از کتاب هایش را از کتابخانه دانشگاه بیرون کشید.

او می‌گوید: «هنوز با آن درگیر هستم، زیرا این ویژگی سبک نوشتاری من یا حتی چیزی که تمایل به خواندن آن دارم نیست. اما این به یکی از جنبه های کار او تبدیل شده است که من بیش از همه آن را تحسین می کنم. چقدر ما را اینقدر دور نگه داشت و هنوز هم توانست گلویمان را بگیرد. هیچ کس مثل او این کار را نمی کند.”

رابطه لیلی آنولیک با دیدیون کمی پیچیده‌تر بود – یا همانطور که او آن را “مسابقه پروکسی” توصیف کرد، زیرا او “Hollywood Eve: Eva Babitz and the Secret History of LA” را برای یک وقایع نگار شهری که خود را مخالف دیدیون توصیف می کند، نوشت.

آنولیک مطمئناً روشن خواهد کرد که بابیک و دیدیون با هم دوست هستند. این دیدیون بود که باعث شد بابیتز در رولینگ استون در سال 1972 ظاهر شود. اما نحوه نوشتن جوآن در مورد لس آنجلس در Play It As It Lays باعث شد که ایو قرمز به نظر برسد.

“در لس آنجلس، جوآن سدوم و گومورا از قرن بیستم داشت، در حالی که لس آنجلس اوا اصل لذت خالص بود. اگر حوا با جوآن مشکل داشت، من با جوآن مشکل داشتم.

با این حال، آنولیک اعتراف کرد که رقیب خیالی او پس از همینگوی، بزرگترین استایلیست آمریکایی است. او افزود: “و آیا تا به حال کسی با عینک آفتابی بهتر به نظر رسیده است؟”

تأثیر دیدیون همچنین در شخصی است که او به جهان داده است – به عنوان زنی با دیدگاه شخصی قوی و تزلزل ناپذیر در چیزی که فراگوسا آن را “دنیای یک نویسنده بسیار مردانه” می نامد.

فراگوسا گفت: “من واقعاً این قلب – این نوع موقعیت و این نگرش – را پذیرفتم که می دانم توسط دیگران به عنوان سفید بسیار خاص مورد انتقاد قرار گرفته است، چیزی مانند گرینگو.” “اما من فکر نمی کنم که او هرگز آن را پنهان کرد.”

“این نوشته اوست [from] فراگوسا افزود: یک موقعیت بسیار سفید و بسیار ممتاز. اما من فکر می‌کنم وقتی این را می‌فهمی و وقتی چیزی را که برایت با ارزش است می‌گیری… همچنین بسیار نیروبخش است.»

استوارت مراقب بود که او را یک فمینیست صریح خطاب نکند، اما دیدیون را به خاطر پیروی از روزنامه نگاری جدید تحسین کرد. «من فکر می‌کنم او طرح جدیدی برای آنچه که یک نویسنده زن می‌تواند باشد و انجام می‌دهد، ایجاد کرده است، و برای بسیاری از نویسندگان زن جوان او ستاره دانش است.

آلبوم سفید اثر جوآن دیدیون

آلبوم سفید اثر جوآن دیدیون

(FSG Classics)

این مطمئناً برای مادر اسپکتور، کاترین، فیلمنامه نویسی بود که در دهه 1950 بزرگ شد و از جاه طلبی واقعی خود برای نویسنده شدن ناامید شد. دیدیون “به مادرم اجازه داد که اصلا بنویسد.”

او دوران نوجوانی را به یاد آورد، زمانی که مادرش ویدیویی برای چرا می نویسم، اولین تلاش او در نویسندگی دیدیون به او داد.

او گفت: «چیزی که بعداً متوجه نشدم این بود که او سعی داشت چیزی را برای من توضیح دهد. اینها احساسات اساسی و ضروری بود که در نوجوانی نمی توانستم آنها را درک کنم.

اسپکتور با فکر کردن به مادرش معتقد است که این ممکن است بزرگترین میراث دیدیون باشد. «فکر می‌کنم بسیاری از نوشته‌های او از جانب زنان بوده است.

لوتز این احساس را تکرار کرد. او گفت: “به عنوان زنی که توجه روشنفکران و همچنین مجلات انبوه مبتنی بر استعداد، مهارت، بینش و هوش ناب را به خود جلب کرد، سیمون دوبوار ما بود – نمادی از پشتکار، خودمختاری و موفقیت.”

اما برای کیپن، سخنان دیدیون بیان غم و اندوه ابدی بود.

او گفت: «همه چیزهایی که دیدیون نوشت یک مرثیه است. برای نسخه‌های زیادی از کالیفرنیا که در طول سال‌ها می‌شناخت، برای نیویورک و دهه 1960، و بعداً برای «سیاست شایسته آمریکا، سیاست خارجی معقول، و در نهایت، خانواده‌اش».

او افزود: «او عنوان «خداحافظ همه اینها» را از رابرت گریوز قرض گرفت، اما هرگز خداحافظی نکرد. «به همین دلیل است. بابت آن تشکر می کنم. “




https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

خرید کتاب اورجینال پزشکی

ایندکسر